WITAJ NA NASZEJ STRONIE
WYMAGANIA na wszystkie stopnie ->
pobierz pdf
WYMAGANIA TECHNICZNE 3 DAN
Cechą wiodącą, którą kandydat musi się wykazać
jest KOMBINATORYKA.
KIHON
1. Shiho-tate-shuto-uke / Gyaku-tsuki
2. Shiho-tate-shuto-uke / Mae-keri
3. Shiho-keri
4. Kombinacja technik podstawowych, którą naleSy
wykonywać w sposób następujący:
4.1/4.2 Kizami-tsuki / Mae-ashi-keri ( w tym
samym czasie)
4.3 Gyaku-tsuki
4.4 Mawashi-keri
4.5 Gyaku-tsuki
4.6 Mae-keri / Mawashi-keri / Yoko-keri (tą samą
nogą)
4.7 Age-uke / Soto-uke / Gedan-barai / Uchi-uke
(tą samą ręką)
4.8 Kizami-tsuki
4.9 Ushiro-keri
4.10 Mawashi-keri / Yoko-keri-kekomi (tą samą
nogą)
4.11 Uraken-uchi
4.12 Gyaku-tsuki
Kombinację wykonać 2 razy z pozycji wyjściowej
do walki -Kamae-te (Hidari i Migi).
KATA
Egzamin kata składa się z 2 części: demonstracja
kombinacji kata obowiązkowych + Bunkai
oraz demonstracja kata dowolnego (wybranego
przez kandydata) + Bunkai.
1. Kata obowiązkowe -jeden z układów kata podany
poniSej:
Kanku-Dai + Enpi + Hangetsu
lub Kanku-Dai + Enpi + Sanchin
lub Jion + Enpi +Kanku-Dai + Sanchin
oraz Bunkai (interpretacja)
2. Kata dowolne -mistrzowskie kata Fudokan lub
jedno z podanych: Tekki Nidan, Tekki
Sandan, Jitte, Bassai-Sho, Kanku-Sho, Meikyo,
Chinte, Sochin, Gankaku, Nijiushiho.
KUMITE
1. Jiu-Ippon-Kumite
2. Elementy samoobrony
3. Wolna walka z kandydatami na róSne stopnie
mistrzowskie
LEGENDA
P – do przodu
T – do tyłu
B – bokiem
ZD – Zenkutsu Dachi
KB – Kiba Dachi
KkD – Kokutsu Dachi
WYMAGANIA TECHNICZNE 2 DAN
Cechą wiodącą, którą kandydat musi się wykazać
jest SZYBKOŚĆ. Kandydat powinien
zademonstrować skuteczność technik karate ze
szczególnym uwzględnieniem tej cechy i przy
zachowaniu poprawnej jakości wykonania.
KlHON
Kombinacje wykonywane z pozycji wolnej walki:
Kamae-Te:
1. Kizami-tsuki / Sanbon-tsuki / Uraken-uchi /
Gyaku-tsuki / Age-empi-uchi (mawate)
2. Kizami-tsuki / Mae-keri / Oi-tsuki /
Kizami-Yoko-keri
3. Age-uke / Mawashi-keri / Uraken-uchi /
Oi-tsuki / Yoko-keri / Gyaku-tsuki
4. Yoko-keri-keage / obrót 180 stopni:
Yoko-keri-kekomi
5. Mae-keri / Yoko-keri / Ushiro-keri /
Mawashi-keri / Ushiro-ura-mawashi-keri
6. Shiho-tate-shuto-uke / Gyaku-tsuki
KATA
Egzamin kata składa się z 3 części: test,
demonstracja kata obowiązkowego + Bunkai oraz
demonstracja kata dowolnego (wybranego przez
kandydata) + Bunkai.
1. Test kata:
Taiji-Shodan lub Taiji-Nidan – dla kandydatów z
klubów Fudokan
Heian – dla kandydatów z klubów Shotokan
2. Kata obowiązkowe -3 kata w układzie:
Bassai-Dai + Kanku-Dai + Enpi
lub Jion + Enpi + Sanchin
oraz Bunkai (interpretacja)
3. Kata dowolne – jedno z podanych: Jitte,
Bassai-Sho, Kanku-Sho, Meikyo
KUMITE
1. JIYU-IPPON-KUMITE
5 ataków: Kizami-tsuki-Jodan, Gyaku-tsuki-Chudan,
Mae-keri, Kizami-mawashi-keri-Jodan,
Ushiro-keri
W kontratakach: uSycie róSnych technik
2. JIYU-KUMITE: wolna walka
A. walka z kandydatem na 2 dan
B. równoczesna walka z 2 kandydatami na 1 dan
3. Elementy samoobrony zadane przez egzaminatora
WYMAGANIA TECHNICZNE 1 DAN
Cechą wiodącą, którą kandydat musi się wykazać
jest SIŁA. Kandydat powinien
zademonstrować destrukcyjną siłę technik karate,
przy zachowaniu poprawnej jakości ich
wykonania.
KlHON
1. P – ZD: Oi-tsuki / Gyaku-tsuki /
Age-empi-uchi
2. T – ZD: Age-uke / Gyaku-tsuki / Mae-empi-uchi
3. P – ZD: Uchi-uke / Kizami-tsuki / Gyaku-tsuki
4. T – ZD: Soto-uke / KB: Yoko-empi-uchi /
Uraken-uchi
5. P – ZD: Soto-uke / Gyaku-tsuki / Uraken-uchi
6. T – KkD: Shuto-uke / Mae-ashi-keri / ZD:
Gyaku-Nukite / Shuto-uchi-jodan
7. P – ZD: Mae-keri (na końcu mawate)
8. P – Mae-Ren-keri (Mae-ashi-keri / Mae-keri)
9. B – KD: Yoko-keri-keage
10. B – KD: Yoko-keri-kekomi
12. P – ZD: Mawashi-keri / Yoko-keri-kekomi
13. Shiho-tsuki
14. Shiho-keri
KATA
Egzamin kata składa się z 3 części: test,
demonstracja kata obowiązkowego + Bunkai oraz
demonstracja kata dowolnego (wybranego przez
kandydata) + Bunkai.
1. Test kata:
Heian-Oi-Kumi – dla kandydatów z klubów Fudokan
Heian – dla kandydatów z klubów Shotokan
2. Kata obowiązkowe: Bassai-Dai + Bunkai
(interpretacja)
3. Kata dowolne – jedno z podanych: Ji-On,
Kanku-Dai, Enpi
KUMITE
1. JIYU-IPPON-KUMITE
5 ataków: Jodan-oi-tsuki, Chudan-oi-tsuki,
Mae-keri, Yoko-keri-kekomi, Mawashi-keri jodan
W kontratakach: uSycie technik Tsuki, Keri, Uchi
oraz kombinacji z podcięciami
2. JIYU-KUMITE: wolna walka
TESTY
1. Test precyzji kopnięć i uderzeń: Gyaku-tsuki,
Mae-keri
2. Test makiwary: Gyaku-tsuki, Uraken-uchi,
Mawashi-keri
LEGENDA
P – do przodu
T – do tyłu
B – bokiem
ZD – Zenkutsu Dachi
KB – Kiba Dachi
KkD – Kokutsu Dachi